Conditii de inchiriere

Articolul 1 .
Termenii generali ai închirierii
Vehiculul va fi închiriat conform termenilor si conditiilor specifice. Clientului i se cere sa citeasca cu atentie contractul de închiriere înainte de a-l semna, dându-si astfel consimtamântul.
Proprietarul îsi rezerva dreptul de a refuza închirierea oricarei masini fara explicatii suplimentare. Clientul care închiriaza un vehicul de a Proprietar trebuie sa întruneasca toate calificarile, standardele si cerintele.
La verificare (la primirea vehiculului), Clientul trebuie sa aiba la el originalul si o copie a pasaportului/cartii de identitate si a permisului de conducere.

Articolul 2.
Date personale
Clientul este de acord cu pastrarea în calculator a datelor sale personale. Proprietarul este autorizat sa transmita aceste date în cazurile în care vreo declaratie facuta de Client la data închirierii este incorecta sau în cazul în care Clientul încalca prezentul contract.

Articolul 3.
Vârsta Clientului
Vârsta minima necesara este de 21 ani. Soferul trebuie sa aiba un permis de conducere valabil de cel putin 1 an
Permisul trebuie sa fie corespunzator clasei vehiculului închiriat.

Articolul 4.
Rezervari
Rezervarile vor fi confirmate gratuit numai pentru clientii frecventi (se cere a fi membru al companiei noastre). Pentru celelalte persoane, rezervarea se va face la confirmarea transferului bancar în contul Proprietarului pentru taxa corespunzatoare perioadei de închiriere dorite de Client.
La rezervare, asigurati-va ca notati locatia exacta unde trebuie sa aveti vehiculul (adresa completa).
Pentru detalii suplimentare, va rugam sa contactati compania.

Articolul 5.
Disponibilitate vehicule
Vehiculele sunt disponibile în zona Bucuresti si în alte orase la cerere (pentru alte destinatii decât Bucuresti, va rugam sa contactati biroul Proprietarului). În zona Bucuresti, livrarea/preluarea vehiculului este gratuita.
Pentru livrarea/preluarea vehiculului în alte orase, va rugam sa contactati compania noastra si sa verificati paragraful “Taxe de închiriere si costuri suplimentare” .

Articolul 6.
Livrarea vehiculului
Livrarea vehiculului se face la orice ora, data si locatie solicitata de Client si mentionate în prezentul contract, fara costuri suplimentare în perimetrul orasului Bucuresti. Vehiculul poate fi livrat si în alte locatii din România dar numai pe baza acordului anterior al Proprietarului si la tariful convenit (va rugam sa consultati paragraful “Taxe de închiriere si costuri suplimentare” ).
Vehiculul va fi livrat Clientului în buna stare, fara defecte tehnice ascunse sau vizibile.
Orice informatie referitoare la starea vehiculului la momentul livrarii este mentionata în anexa tehnica. Anexa tehnica este singurul document care atesta starea tehnica a vehiculului la momentul livrarii catre Client. Clientul este de acord ca toate aspectele sa fie mentionate în anexa tehnica.
La livrare, vehiculul va fi avea plinul facut, ca obligatie a Proprietarului. Totusi, retineti ca pretul contractului nu include combustibilul, acesta fiind responsabilitatea Clientului pe durata perioadei de închiriere.

Articolul 7.
Preluarea vehiculului
Preluarea vehiculului se face la orice ora, data si locatie solicitata de Client si mentionate în prezentul contract, fara costuri suplimentare în perimetrul orasului Bucuresti. Vehiculul poate fi preluat si din alte locatii din România dar numai pe baza acordului anterior al Proprietarului si la tariful convenit (va rugam sa consultati paragraful “Taxe de închiriere si costuri suplimentare” ).
Clientul este de acord sa restituie vehiculul în buna stare. Clientul va restitui vehiculul cu toate documentele, echipamentele si alte accesorii în buna stare.
Orice informatie referitoare la starea vehiculului la momentul preluarii este mentionata în anexa tehnica. Anexa tehnica este singurul document care atesta starea tehnica a vehiculului la momentul preluarii.
În caz de deteriorari ale vehiculului închiriat (noi – altele decât cele mentionate în anexa tehnica la momentul livrarii) gasite la momentul preluarii si mentionate în anexa tehnica (chiar daca nu este semnata de Client sau daca acesta uita/refuza se semneze), Clientul este de acord cu faptul ca este responsabil pentru aceste deteriorari. Clientul este de acord sa i se impute suma necesara pentru acoperirea acestor deteriorari conform paragrafului “Taxe de închiriere si costuri suplimentare”.
Pentru orice întârziere în restituirea vehiculului catre Proprietar, va rugam sa consultati paragraful “Conditii de utilizare”. In cazul unei întârzieri mai mari de 24 ore de la momentul convenit pentru restituire, specificat în prezentul contract, si daca Clientul nu înstiinteaza Proprietarul prin telefon, fax sau email, Proprietarul îsi rezerva dreptul de a anunta politia ca masina a fost furata sau sustrasa.

Articolul 8.
Închiriere pentru calatorii în afara tarii
În mod normal, vehiculul nu are voie sa iasa din tara. Totusi, Clientul are voie sa foloseasca vehiculul în afara României numai cu acordul special scris al Proprietarului, care are dreptul de a schimba suma de plata conform destinatiei sau numarului de kilometri parcursi. Clientul are dreptul de a conduce vehiculul numai pe teritoriile specificate de Proprietar. În acest caz (vehicul închiriat pentru trasee internationale), Clientul trebuie sa plateasca asigurarea optionala de raspundere civila auto valabila în afara României (Cartea Verde).

Articolul 9.
Conditii de utilizare
Clientul va avea grija de vehicul, îi va verifica starea mecanica, uleiul, apa, pneurile etc, conform anexei tehnice din momentul livrarii.
Nu este permisa nici o reparatie a vehiculului de catre Clientul însusi sau de catre o alta parte numita de Client fara acordul anterior scris al Proprietarului.
Clientul trebuie sa utilizeze vehiculul conform Manualului de Instructiuni al producatorului.
Clientul este de acord ca vehiculul sa nu fie folosit sau condus în urmatoarele situatii:

  • Sub influenta alcoolului, drogurilor sau altor substante care pot influenta abilitatile de conducere, concentrarea sau capacitatea de a reactiona a conducatorului auto
  • Încalcând regulamentele de trafic sau orice legi din România
  • Pentru a împinge sau remorca un alt vehicul, trailer sau alt obiect
  • Pentru a transporta pasageri sau bunuri contra cost
  • La curse, concursuri sau teste
  • Pentru a transfera sau cara bagaje sau obiecte grele, materiale inflamabile, bunuri care pateaza sau care miros urât, narcotice etc
  • Permitând supraîncarcarea vehiculului cu privire la numarul de locuri sau greutatea peste limitele maxime care sunt mentionate pe fisa masinii
  • Lasând vehiculul descuiat atunci când nu îl foloseste sau lasând documentatia vehiculului în interiorul acestuia
  • În afara României fara autorizatia anterioara a Proprietarului
  • De catre orice alta persoana în afara de Client daca aceasta persoana nu a fost desemnata si autorizata în prealabil de catre Proprietar printr-o confirmare scrisa
  • Conducerea vehiculului pe teren, în munti, pe drumuri nemarcate pe harta României
  • Cu deteriorari în partea inferioara a vehiculului, ale rotilor si pneurilor si în partea interioara a vehiculului (arderea scaunelor cu tigara, taieturi în interior etc) asa cum a fost mentionat în anexa tehnica la momentul preluarii. În acest caz, la pretul convenit prin contract se va aplica o taxa speciala care acopera costurile reparatiei. Pentru detalii suplimentare, consultati paragraful “Taxe de închiriere si costuri suplimentare”
  • Neglijenta grosolana sau conduita necorespunzatoare voita

Raportul politiei este obligatoriu în caz de accident. In caz de accident, Clientul are obligatia de a informa atât Proprietarul cât si cea mai apropiata sectie de politie. Politia va constata daunele si va emite un raport si o autorizatie de reparare.
Asigurarea este valabila doar în cazul în care Clientul obtine toate documentele mentionate în paragraful “Accidente”. În caz contrar va fi responsabil pentru întregul cost al daunelor si autorizeaza Proprietarul sa ia toate masurile necesare pentru a recupera întreaga suma corespunzatoare daunelor. Clientul are obligatia de a pastra toate documentele privind închirierea pe o perioada minima de 90 zile.
Clientul nu va vinde, cesiona sau amaneta prezentul contract, vehiculul, echipamentele sau instrumentele acestuia si nu va cauza nici o actiune în detrimentul Proprietarului.
Oricare dintre actiunile de mai sus acorda Proprietarului dreptul de a cere imediat restituirea vehiculului.

Articolul 10.
Taxe de închiriere si costuri suplimentare
Taxele includ benzina, întretinerea obisnuita a masinii (asa cum este prevazut în Manualul de utilizare) si asigurarea completa în conformitate cu paragraful “Termenii Generali de Asigurare” si doar în conditiile în care Clientul a respectat toate conditiile mentionate în paragraful “Conditii de folosire”.
Echipamente speciale cum ar fi scaunele pentru copii si lanturile pentru zapada pot fi închiriate fara taxa, la cerere.
Combustibilul nu este inclus. În momentul livrarii, masina va fi pusa la dispozitia Clientului cu rezervorul plin. Atunci când o preda, Clientul trebuie de asemenea sa aduca masina cu rezervorul plin. Pentru masinile aduse cu rezervorul gol sau partial umplut, combustibilul lipsa va fi taxat la pretul de 2 Euro/litru.
Masina va fi livrata curata de catre Proprietar. Daca starea masinii este extrem de neigienica în momentul returnarii, se va aplica o suprataxa de 20 de Euro.
Perioada minima de închiriere este de o zi (24 de ore). Perioadele disponibile sunt mentionate în oferta noastra comerciala. Pentru închirieri pe perioade lungi, Clientul trebuie sa contacteze biroul Proprietarului.
În cazul întârzierilor la predare, Clientul este obligat sa informeze imediat firma. Pentru întârzieri de la o ora la trei ore se va taxa tariful de 5 Euro/ora, în plus la taxa de închiriere mentionata în prezentul contract. Daca masina este returnata cu o întârziere mai mare de 3 ore, va fi aplicata taxa de închiriere pe o zi.
In cazul contractarii unui sofer din partea firmei o taxa de 5 Euro va fi adaugata la tariful zilnic de închiriere.
Tarifele nu includ amenzile de circulatie sau de parcare, tichetele de parcare, costurile sau taxele pentru orice încalcare a regulilor de circulatie.
Tarifele nu includ sumele privind reparatiile daunelor provocate masinii din cauza folosirii necorespunzatoare (va rugam sa consultati paragrafele „Conditii de folosire” si “Termenii Generali de Asigurare”). Aceste daune se refera, de exemplu, la cele aparute în urma conditiilor necorespunzatoare de folosire a masinii, daune aparute în urma întretinerii inadecvate a masinii, daune aparute în urma taierii, înteparii sau exploziei pneurilor sau anvelopelor, daune aparute în urma taierii/arderii interiorului, zgârieturilor pe carcasa masinii sau orice alte daune care nu sunt acoperite de asigurare.
În cazul deteriorarii sau pierderii documentelor masinii sau cheilor în momentul preluarii, conform anexei tehnice Clientul va trebui sa plateasca o suprataxa de 100 Euro.
Clientul este de acord ca prin semnarea acestui contract sa fie taxat cu orice suma necesara pentru acoperirea unor costuri precum cele mentionate mai sus. Proprietarul va pune la dispozitie dovada existentei unor astfel de costuri prin documente oficiale.
Prin semnarea acestui contract, Clientul îsi da acordul de i se debita cardul cu orice suma mentionata mai sus, indiferent daca este sau nu prezent. În acest sens, Clientul este de acord sa semneze orice document cerut de banca Proprietarului cu privire la acele sume. În cazul în care Clientul nu reuseste sa se supuna obligatiilor de plata în termen de 5 zile începând cu data de emitere a facturii, el este constient si de acord cu faptul ca îi datoreaza Proprietarului penalizari în valoare de 0,2%/zi de plata.
Plata în numerar va fi acceptata în EUR/RON/$. Daca este cazul, conversia într-o suma echivalenta în RON se va realiza la cursul zilei, la cursul de schimb oficial BNR.
Sunt acceptate toate cardurile de credit internationale importante (American Express, Diners Club, Eurocard, Mastercard, Visa). Platile în numerar sunt acceptate numai împreuna cu un card de credit valabil.

Articolul 11.
Garantia
La cererea Proprietarului, Clientul va oferi o garantie de 300-500 Euro sau echivalentul acesteia. Clientul va bloca în contul sau bancar numai la dispozitia Proprietarului echivalentul garantiei mentionate mai sus.
Garantia va fi returnata integral Clientului de catre Proprietar în momentul preluarii masinii în situatia în care Clientul o înapoiaza în stare buna, împreuna cu toate documentele, accesoriile si echipamentul masinii, la locul, data si ora stipulate în contract. Va rugam sa consultati anexa tehnica pentru mai multe detalii.
Taxa garantata nu va fi returnata în cazul în care masina a suferit daune, în cazurile de folosire necorespunzatoare mentionate în paragraful „Conditii de utilizare”, precum si în caz de furt sau frauda (chiar daca exista un raport valabil al politiei).
Pentru revendicarea oricarui drept privind incapacitatea clientului de a se supune obligatiilor de plata, Proprietarul este autorizat de Client sa debiteze contul sau bancar corespunzator cardului de credit mentionat în contract pâna la valoarea sumei blocate ce constituie garantia.
Clientul se obliga în acest sens sa semneze orice document cerut de banca Proprietarului. În cazul în care Clientul nu reuseste sa se supuna obligatiilor de plata în termen de cel mult 30 de zile de la emiterea facturii sau daca refuza sa semneze orice document privind încercarea Proprietarului de a ridica aceasta suma, Clientul este de acord ca Proprietarul poate sa îl actioneze în justitie si sa obtina o sentinta cu titlu definitiv, conform legilor aplicabile din România.

Articolul 12.
Termeni generali de asigurare
Masina este asigurata contra prejudiciilor aduse unui tert doar pe perioada mentionata în acest contract. Toate cheltuielile ce pot aparea ca rezultat al unui accident sunt acoperite de polita de asigurare, cu exceptia garantiei deductibile platite de Client.
Raspunderea contra prejudiciilor aduse unui tert acopera o suma de maxim 300.000 RON pentru alte masini decât cea închiriata implicate în accident si o suma de maxim 100.000 RON pentru fiecare persoana, cu un total de 500.000 RON pentru toate persoanele implicate în accident.
Daca valoarea pagubelor în urma accidentului depaseste oricare din valorile mentionate mai sus, Clientul este complet responsabil pentru acoperirea acestor costuri si îl autorizeaza pe Proprietar sa ia toate masurile necesare în vederea recuperarii tuturor costurilor. Asigurarea este valabila doar în cazul folosirii masinii în conditii corespunzatoare potrivit paragrafului „Conditii de utilizare”. Puterea de acoperire a asigurarii se încheie în orice caz de folosire necorespunzatoare a masinii, asa cum s-a mentionat în paragraful „Conditii de utilizare”.
Daunele la roti, anvelope, oglinzi, geamuri, sasiul masinii sau interiorul acesteia nu sunt acoperite în nici un caz, iar daca apare o astfel de dauna, Clientul este de acord sa le înlocuiasca sau sa îi fie taxata contravaloarea lor, autorizându-l prin aceasta pe Proprietar sa debiteze cardul sau cu suma necesara, deductibila din garantie.
Proprietarul nu îsi asuma responsabilitatea pentru prejudiciile aduse de Client unor terti, în cazul în care Clientul îi da Proprietarului date false privind identitatea si adresa sa sau valabilitatea permisului sau de conducere; în acest caz Clientul nu este acoperit de polita de asigurare. Proprietarul nu îsi asuma responsabilitatea pentru obiectele lasate în masina în timpul perioadei de închiriere. Proprietarul nu îsi asuma responsabilitatea pentru eventualele accidente cauzate de Client si pentru care numai el este responsabil.

Articolul 13.
Accidente
În cazul nefericit al unui accident, furt sau daune, Clientul este de acord sa protejeze interesele Proprietarului si a companiei de asigurare a acestuia:

  • Neabandonând vehiculul fara masuri adecvate de siguranta si protectie
  • Informând telefonic Proprietarul în toate cazurile
  • Obtinând numele si adresele partilor implicate si a martorilor. Clientul trebuie sa obtina o copie a cartii de identitate si a permisului de conducere al tertilor implicati în accident

Dupa accident, Clientul trebuie sa completeze Formularul de Raportare Accident al companiei noastre si sa îl predea Proprietarului.
Trebuie obtinute urmatoarele documente de la cea mai apropiata sectie de politie imediat dupa accident sau dupa furtul vehiculului:

  • Raportul politiei cu semnatura ofiterului de politie care elibereaza documentul si stampila sectiei de politie. Raportul trebuie sa contina specificatia ca soferul se afla/nu se afla sub influenta alcoolului.
  • O copie a asigurarii RCA si o copie dupa certificatul de înmatriculare al celuilalt autovehicul implicat in accident.
  • Autorizatia de reparatie cu semnatura ofiterului de politie care elibereaza documentul si stampila sectiei de Politie.

Fara raportul Politiei, Clientul este pe deplin responsabil pentru costurile reparatiilor.

Articolul 14.
Defectare sau functionare improprie
În caz de probleme cu vehiculul închiriat, va rugam sa contactati imediat biroul nostru (24/24 ore). Vom încerca sa înlocuim vehiculul cât se poate de repede. Totusi, Proprietarul este scutit de orice obligatie în cazul în care nici un vehicul nu este disponibil în acel moment sau daca functionarea improprie este cauzata de folosirea vehiculului în conditiile anormale de utilizare specificate în paragraful “Conditii de utilizare”.
Daca defectul nu este cauzat de folosirea necorespunzatoare a vehiculului de catre Client si daca Proprietarul nu poate oferi un alt vehicul sau alt ajutor, Proprietarul va restitui contravaloarea sumei aferente perioadei ramase din contract.

Articolul 15.
Garaj
Garajul Proprietarului este situat în Bucuresti…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………… (adresa)
Ne puteti contacta la urmatoarele numere……………………………….. (telefon fix)
sau 004 / 0724 20 50 80 (telefon mobil – 24/24 ore).

Articolul 16.
Validitate
Nici un amendament sau termen si conditie din prezentul contract nu sunt valabile decât daca sunt mentionate în scris in acest contract. Drepturile Clientului mentionate în prezentul contract sunt valabile numai în perioada de închiriere si pot fi prelungite numai prin acordul scris al partilor.

Articolul 17.
Jurisdictie
Prezentul contract este guvernat si interpretat în conformitate cu legislatia româna. Orice litigiu ce apare între parti cu privire la interpretarea sau aplicarea acestui contract va fi trimis spre solutionare Tribunalului Bucuresti.

Articolul 18.
Derogarea raspunderii
Clientul este de acord sa despagubeasca si sa apere Proprietarul împotriva tuturor revendicarilor si actiunilor de orice tip si indiferent de origine, care apar direct sau indirect din sau ocazionate de executarea prezentului contract.
Proprietarul nu poate fi considerat responsabil pentru nici o problema în functionarea masinii, pierdere sau distrugere a oricaror obiecte personale din vehicul ale Clientului, prejudiciilor aduse vehiculului si/sau pasagerilor din cauza unui accident, furt sau forta majora.

SUMARY TABLE OF PRICES

Descriere Preturi
Lipsa carburant 1 EUR/litru
Pierderea cheilor 100 EUR
Pierderea documentelor 100 EUR
Deteliorarea interiorului (pierderea echipamentelor) In functie de dauna
Interior neigienic 10 EUR
Intarziere in predarea autoturismului (1-3 ore) 5 EUR/ora
Intarziere in predarea autoturismului (peste 3 ore) o zi in plus
Sofer 0 EUR/zi
Garantie 300-500 EUR la cerere